Viața Fără Violență în școli

“Viața Fără Violență”, un proiect pentru elevi, profesori și părinți, în Sectorul 5

Primăria Sectorului 5 și Asociația “Viața Fără Violență” lanseaza oficială proiectului “Viața Fără Violență”. Eveniment găzduit de Colegiul Național Gheorghe Lazăr. Proiectul este derulat de Asociația “Viața Fără Violență” în parteneriat cu Primăria Sectorului 5. Vor fi prezenți la eveniment reprezenanții asociației, personalitățile publice care participă la proiect și primarul Sectorului 5, Daniel Florea.
Proiectul “Viața Fără Violență” a fost conceput pentru a-i educa pe elevi în privința prevenirii și combaterii violenței în școli. Proiectul a fost inițiat în anul școlar 2013 în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, Primăria Municipiului București, Tribunalul București, Ministerul Culturii și Consiliul Superior al Magistraturii. Anul acesta se derulează cea de-a cincea ediție a proiectului “Viața Fără Violență”, în parteneriat cu Primăria Sectorului 5, care se alătură astfel instituțiilor ce și-au propus să combată fenomenul violenței în mediul educațional.
Cea de-a V-a ediție a proiectului a debutat luni, 7 mai, la Liceul Teoretic Ștefan Odobleja. Lectorii le prezintă elevilor, profesorillor și părinților aspectele juridice importante pe care trebuie să le cunoască și să le înțeleagă, pentru a putea evita situațiile indezirabile din viața de zi cu zi. Aceștia sunt: avocata Mihaela Olaru, președintele Asociației “Viața Fără Violență”; criminologul Dan Antonescu, fost șef al Serviciului Omoruri din cadrul Poliției Capitalei, care a participat la toate edițiile anterioare ale proiectului; fostul judecător și ministru al Justiției și al Afacerilor Externe, Cristian Diaconescu; neuropsihiatrul Cristian Andrei; fostul șef al Poliției Capitalei, Mihai Pruteanu, actualmente trainer al Poliției Locale a Sectorului 5, și pe Cezar Ionașcu, avocat de profesie, actualmente consilier de imagine.

Despre proiectul “Viața Fără Violență”
Proiectul are ca scop implementarea unor metode educative pentru prevenirea și combaterea violenței în școli. Liceenilor din sectorul 5 li se va oferi posibilitatea de a conștientiza, în mod interactiv, prin metode de învățare non-formală, conceptele de violență și non-violență prin întâlniri interactive între elevi și reprezentanți ai sistemului juridic (juriști, polițiști, psihologi, psihiatri, criminologi), work-shop-uri creative, coordonate de specialiști în comunicare. Se va urmări conștientizarea efectelor negative ale fenomenului violenței în mediul școlar, prin informarea elevilor, profesorilor și părinților din unitățile de învățământ partenere în legătură cu aceste efecte. De asemenea, se dorește asimilarea, de către elevi, a comportamentelor sănătoase și a tehnicilor de evitare a violenței, pentru dezvoltarea abilităților de interrelaționare optimă în spațiul educațional.
Evenimentele se vor desfășura, până în luna iunie, în nouă licee ale sectorului cinci: Liceul Teoretic Ștefan Odobleja, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Liceul Teoretic Ion Barbu, Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Dumitru Moțoc, Colegiul Tehnic Energetic, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Tehnologic Grigore Cerchez și Liceul Tehnologic Dimitrie Gusti. Grupul-țintă al proiectului este reprezentat de elevi din segmentul de vârstă 14-18 ani, aparținând unităților de învățământ beneficiare ale proiectului. Elevii au fost selectați printr-o procedură internă, discutată și avizată în cadrul unei ședințe a consiliului de administrație al fiecărei unități de învățământ, în baza unor criterii specifice, stabilite de conducerea liceelor și colegiilor beneficiare ale proiectului.
În cadrul evenimentelor, elevii, părinții și profesorii din cele nouă licee se vor întâlni cu oameni reprezentativi ai sistemului judiciar, iar cu această ocazie vor fi prezentate informații din domeniul juridic, ce privesc respectarea legilor, rolul protectiv al justiției, drepturile și obligațiile pe care le au, soluții de abordare a situațiilor de violență în societate sau în familie, implicarea activă a elevilor, prin responsabilizarea lor, în problema violenței în școli. Elevii, sub coordonarea profesorilor și cu îndrumarea specialiștilor, vor crea și vor derula, în unitatea de învățământ, campanii proprii de prevenire și combatere a violenței, incluzând filmulețe de prezentare, mesaje de prevenire, spoturi publicitare și alte posibile creații, cu același scop.
La finalul proiectului va avea loc jurizarea campaniilor desfășurate de elevi și se va organiza un eveniment de premiere. Vor fi premiate locurile I, II, III și mențiuni. Pe baza cunoştinţelor acumulate de la specialiştii din proiect, elevii vor disemina informaţiile cu caracter juridic în rândul celorlalţi elevi, prin intermediul propriilor campanii de prevenire şi combatere a violenţei în şcoli. Manualul va fi tipărit în 5.000 de exemplare și va fi distribuit în cât mai multe unități de învățământ din sectorul 5.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro Română
X